2016. június 19., vasárnap

BALLAGÁSI TORTA



Tegnap volt a fiam 8. osztályos ballagása és erre az alkalomra készítettem ezt a tortát,és még két másikat is. Tizenöten voltunk összesen,majdnem 3 torta el is fogyott. A képen látható alsó része Rigó Jancsi torta,a felső pedig tejszínes-kókuszos volt. A másik kettő tejszínes-puncsos és Rigó Jancsi volt. Az ötletet Bettitől vettem,köszönöm neki!




Piskóta:
29x23 cm-es tepsiben
2x kell megsütni!
6 db tojás
90 g gyümölcscukor (vagy 120 g kristálycukor)
100 g rizsliszt 
30 g cukrozatlan kakaópor

A tojásokat kettéválasztottam.A fehérjét a fele cukorral kemény habbá felvertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleforgattam az átszitált,kakaóporral elkevert lisztet.A tepsi aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát,170 fokon megsütöttem


31x20 cm-es tepsiben
6 db tojás
90 g gyümölcscukor (vagy 120 g kristálycukor)
120 g rizsliszt 

A 3. piskótát is ugyanígy készítettem,csak kakaópor nélkül.
Miután kihűltek a két kakaósat vízszintesen kettévágtam,így lett 4 lapom. A simát elfeleztem és a két darabot is vízszintesen kettévágtam,ebből is lett 4 lap.







Rigó Jancsi krém:
Krém:600 ml Hulala habtejszín
3-4 púpozott ek kakaópor
édesítőszer (ízlés szerint)
A krémhez a habtejszínt felvertem,amikor már kemény volt hozzákevertem az átszitált kakaóport és az édesítőszert.

+ 300 ml Hulala habtejszín a két torta bevonásához a fondant alá.

Tejszínes-kókuszos krém:
1 Dr Oetker tejszínízű pudingpor
4 dl tej 
édesítő
3-4 ek kókuszreszelék
2 ek tejszínhab
A pudingport az édesítővel és a 4 dl tejjel elkészítettem a zacskón lévő recept alapján és még melegen belekevertem a kókuszt. Miután kihűlt hozzáadtam a tejszínhabot is és jól kikevertem.





A kakaós lapokat a Rigó Jancsi krémmel megtöltöttem,3 részre osztva. Majd bevontam az egészet tejszínhabbal.
A sima piskótát a kókuszos krémmel ugyanígy megtöltöttem és azt is bekentem tejszínhabbal.






Fondant: a receptje Kiskukta oldaláról van. Én 2 adagot csináltam,de azt 4 tortára. Erre a kettőre elég 1 adag is.
1 ek étkezési zselatin (Dr Oetker,Lucullust nem kaptam)
6 ek víz
1 ek margarin
2 ek méz
kb. 1 kg porcukor (amennyit felvesz)
+ ételfesték

Ilyen a belseje a Rigó Jancsi tortának:



Sajnos a kókuszos elfogyott,azt nem tudtam lefotózni.

Ez pedig a puncsos torta belseje,sárga fondanttal:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése