2018. május 8., kedd

MÁKOS-CSOKIS KEKSZ



Valamilyen kekszet szerettem volna ma sütni és erre a omlós mákos kekszre esett a választásom.
Elképesztően finom lett! Mákimádóknak kötelező elkészíteni szerintem.
Én feldobtam a tésztát egy kevés reszelt citromhéjjal is, mert nagyon jól illik a mákhoz. Bezgluten multi mix lisztet használtam hozzá és nagyon jó volt a tésztával dolgozni.




25 darab lett belőle
12 dkg Rama margarin vagy vaj
18 g Süssina por vagy 8 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 M-es tojás
17 dkg Bezgluten multi mix liszt
6 dkg darált mák
fél tk sütőpor
1 tk reszelt citromhéj

+5 dkg étcsoki, 1 ek olaj

A tojást az édesítővel habosra kevertem. Majd 1-2 percig tovább kevertem a puha margarinnal is.
A lisztet, a mákot, a sütőport és a citromhéjat összekevertem. Végül kézzel összegyúrtam a száraz és nedves hozzávalókat. Ez egy puha, de nem túl ragacsos massza, jól formázható. Ha a porcukor miatt nagyon ragadna, tegyük be egy kis időre a hűtőbe (15 perc).
A tésztából diónyi golyókat formáztam és sütőpapíros tepsibe téve ujjal lelapítottam őket.



180 fokos sütőben kb. 10 perc alatt világosra megsütöttem. Miután kihűltek gőz fölött felolvasztottam a csokit az olajjal és félig megmártottam benne a kekszeket. Sütőpapíros tálcára tettem őket és megvártam, hogy megdermedjen rajta a csoki. Én be szoktam tenni a hűtőbe 3-4 percre.







 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése