2015. április 26., vasárnap

GRÍZES KRÉMES




Tegnap vendégek voltak nálunk és erre az alkalomra sütöttem 3 különböző süteményt,de az alapkrém mindegyikben ugyanaz.Ez az eredeti recept és ezt változtattam még át kétféleképpen.Nagyon finom ez a krém és jól lehet variálni.Az eredeti recept Puskás Bettitől van,nagy kedvenc lett nálunk.

Kakaós piskóta:
6 db tojás
90 g gyümölcscukor (vagy 120 g kristálycukor)
100 g rizsliszt (nálam most 70 g rizsliszt+30 g Haas keményítő)
30 g cukrozatlan kakaópor

Krém:
5 dl tej
7 ek rizsdara
4 tk vaníliaaroma
folyékony édesítőszer (ízlés szerint)
20 dkg margarin

Kakaós piskóta:A tojásokat kettéválasztottam,a fehérjét a fele cukorral kemény habbá vertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleszitáltam a kakaóporral elkevert lisztet,keményítőt és összeforgattam.Egy 25x35 cm-es tepsi aljára sütőpapírt tettem és belesimítottam a tésztát.Előmelegített sütőben,170 fokon megsütöttem.Amikor kihűlt vízszintesen kettévágtam.
Krém:A tejet,az aromát és az édesítőt felforraltam.Majd beleöntöttem a rizsdarát és besűrítettem.Amikor teljesen kihűlt belekevertem a kihabosított margarint.
A krém felével megkentem a kettévágott piskótát.Rátettem a másik lapot és rákentem a krém másik felét. Mikor a hűtőben jól lehűlt,csokireszelékkel díszítettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése