2015. április 26., vasárnap

DIÓS GRÍZES KRÉMES




Piskóta:6 tojás
90 g gyümölcscukor vagy 120 g cukor
80 g rizsliszt + 40 g Haas keményítő


Krém:
5 dl tej
7 ek rizsdara
folyékony édesítőszer (ízlés szerint)
20 dkg margarin
kb.12 ek darált dió
1 tk rumaroma

A piskótához a tojásokat kettéválasztottam.A fehérjét a fele cukorral kemény habbá felvertem.A sárgájákat a másik fele cukorral habosra kevertem.A kettőt óvatosan összekevertem,majd beleforgattam az átszitált lisztet és keményítőt.Sütőpapíros tepsiben világosra sütöttem, kb.170 fokon.Amikor megsült még melegen konyharuhával feltekertem,így hagytam kihűlni.

Krém:A tejet és az édesítőt felforraltam.Majd beleöntöttem a rizsdarát és besűrítettem.Amikor teljesen kihűlt belekevertem a kihabosított margarint.Majd hozzáadtam a diót és a rumaromát.
Megkentem a krém 2/3 részével a piskótát,feltekertem és bekentem a külsejét a maradék krémmel.Miután hűtőben lehűlt,darált dióval díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése